Închirieri auto
București/Otopeni
Non-Stop

Non-Stop

Închirieri auto otopeni sau oriunde în București

Inchiriere Auto pe Termen Mediu / Lung

Inchiriere Auto pe Termen Mediu / Lung

            Fie ca lucreaza in organizatii multinationale cu foarte multi angajati sau in companii mijlocii sau mici, Managerii se confrunta constant cu provocari de eficientizare a costurilor si beneficiilor pe care le obtin din orice activitate; iar in ceea ce priveste achizitia unei flote de autovehicule, situatia pare a se complica datorita diferitelor tipuri de finantare si a obligatiilor pe care le aduce fiecare dintre ele.

             Cu totii stim ce inseamna aceste actiuni de achizitie a unei flote de autoturisme: Achizitie Cash – Leasing Financiar – Leasing Operational ( Long Term Rent A Car ). Avansul, inregistrarea contabila, taxa pe profit sau costurile globale sunt printre cele mai importante aspecte care trebuie luate in considerare si care difera de la un caz la caz  din punct de vedere al costurilor fara a lua in calcul calitatea serviiciilor sau siguranta utilizatorilor.

             Spre exemplu, in ceea ce priveste inregistrarea contabila, in cazul achizitiei cash , autovehiculul este inregistrat ca bun fix de catre client si este amortizat, pe cand in cazul leasingului financiar autovehiculul este inregistrat ca o achiztie cu plata in rate, clientul avand datorii pe termen lung fata de compania de leasing, cheltuieli cu dobanda si amortizarea autovehiculului. In ceea ce priveste leasingul operational, clientul inregistreaza doar cheltuielile de inchiriere cu autovehiculul.

             Daca discutam despre avans, gasim o similitudine intre achizitie si leasing financiar, unde finantarea se face de obicei cu avans, pe cand pentru leasingul operational finantarea este cu avans 0%. In ceea ce priveste finantarea, clientul trebuie sa finanteze achizitia autovehiculului atat in cazul achizitiei cat si al leasingului financiar, in timp ce pentru leasingul operational este finantata utilizarea autovehiculului.

             Daca in cazul achizitiei cash, clientul este proprietarul autovehiculului si suporta toate costurile si cheltuielile pana cand autovehiculul se amortizeaza, discutia despre proprietate se schimba pentru cele doua tipuri de leasing. In leasingul financiar compania de leasing este proprietarul autovehiculului, iar clientul poate deveni proprietarul acestuia la finalul contractului, daca il achizitioneaza si va suporta valoarea reziduala. Pentru leasingul operational compania de leasing este proprietarul autovehiculului si suporta valoarea reziduala deoarece compania preia autovehiculul la finalul contractului.

             Nu in ultimul rand, luam in discutie costurile globale, care pentru achizitie cash si leasing financiar variaza de la o luna alta si sunt de dificil de prevazut. Pe de alta parte, in leasingul operational se lucreaza cu rate lunare fixe pentru administrarea autovehiculului, care permit un control eficient al fluxului de lichiditati.

             Responsabilitatile Managerului se schimba in momentul in care compania sa, alege leasing operational, iar el nu mai este preocupat de o serie de activitati logistice, care necesita timp si o administrare detaliata a documentelor auto, a relatiei cu autoritatile si a furnizorilor de servicii. Printre responsabilitatile preluate de compania de leasing operational se numara inregistrarea masinilor la Politie si Administratie Fiscala, plata a taxei de talon, poluare, administrarea contractelor cu furnizorii de service pentru intretinere si reparatii, schimbul de anvelope si depozitarea lor, asigurari, etc, administrarea si plata zilnica a facturilor catre furnizorii de servicii, impozitul anual, urmarirea valabiliatii si achizitia rovinietei anual, urmarirea valabilitatii si achizitia RCA-ului anual, vanzarea masinilor la final de contract si procesul de radiere de la Administratia Fiscala.

             Din ce in ce mai multe companii aleg Leasingul Operational – acest tip de finantare scoate la iveala foarte multe avantaje si beneficii pentru companiile care utilizeaza acest tip de serviciu – avantaje si beneficii enumerate mai jos:

  • Delocalizarea parcului auto;
  • Eliminarea avansului;
  • Eficientizarea costurilor privind flota auto, printr-o rata lunara fixa – fara costuri ascunse, pe toata durata contractului;
  • Rata lunara deductibila integral din punct de vedere fiscal;
  • Perioada cuprinsa intre 6 si 24 luni;
  • Rata lunara ce contine toate cheltuielile financiare si administrative legate de flota auto – inclusiv toate costurile de mentenanta si autovehicul la schimb pentru eventuale momente imprevizibile;
  • Conditii contractuale, flexibile in functie de flota – perioada – numar de kilometrii;
  • Asistenta rutiera 24 / 7 – promta si profesionista;
  • Posibilitatea achizitiei autoturismului dupa finalizarea contractului.